Bestella

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Studenten: JA TACK...Eller?

Av Bestella - 22 mars 2011 22:40

Efter tre år av bild & form studier närmar sig nu studenten likt ett ostoppbart tåg, skönt tänker man då!...eller?

Men vad händer sen? Nu kommer ju allt det man skjutit upp & inte riktigt velat ta tag i. Var ska man jobba? Kommer man få jobba? Ska man studera? VAD ska man studera? Hur ska man ha koll på allt? Hur ska man veta allt man måste veta? Hur betalar man en ränkning? VAD extakt har jag lärt mig i skolan EGENTLIGEN?


Alla dessa frågor har jag inget svar på. Även fast man vetat sen ettan i grundskolan att den dagen skulle komma. Varför är man då inte redo?


Men jag har en hel del mer koll på min framtid sedan jag träffade Mr AWSOME


Det ända jag inte har klart för mig är hur jag ska få tag i bensinen att driva mitt liv. Alltså jobbet som kommer att ge mig pengar för att kunna äta, bo och leva mitt liv med honom. Men det fixar sig. Det gör det ju alltid.

  


  

Årets finaste studenmössa ägs av mig, JA!

 

 

 

                                             


 
 
Hanna

Hanna

22 mars 2011 23:05

Varför skriver du sååå mycket bättre än mig!?
Jag har ju också dom där tankarna men jag är för dålig för att formulera dom.
<3

http://hanna-linnea.bloggplatsen.se

Bestella

22 mars 2011 23:09

hahah, det är inget som är officiellt erkänt, men tack! :D

 
Hanna

Hanna

11 april 2011 23:29

Blogga blogga blogga!!!!!<3

http://hanna-linnea.bloggplatsen.se

 
en modells liv

en modells liv

28 april 2011 17:46

Hej! :)

Allt bra?

Tänkte berätta att jag har en tävling på bloggen där du kan vinna 1000 från Gina Triocot i pressentkort!

Om du vill tävla förstås! :)

http://modellinglove.se

Bestella

20 juli 2011 03:19

Allt är bra! :D

tack så mycket, men jag tror att jag är sent ute.

Kram

 
annasass

annasass

6 maj 2011 07:46

Det fixar sig, du är duktig och kompetent, någon vill säkert arbeta med dig i framtiden. :) <3

http://annasass.bogg.se

 
Hanna

Hanna

28 maj 2011 12:56

Jag förstår dig. Nu var det ju två år sedan jag tog studenten men bara för det är jag inte mer säker på vad jag vill göra med mitt liv - vissa saker som att betala räkningar och sådär har jag ju lärt mig och det är faktiskt inte speciellt svårt :) men svårare frågor som vad vill jag göra för att tjäna pengar och må bra. Tja. De är svårare.
Ha det bra och precis som du säger. Det löser sig alltid.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Bestella

20 juli 2011 03:21

Tack för kommentaren!

Det känns som att det kommer vara lite så för mig med ett tag framöver. Ser ändå lite fram emot att lära mig allt det där som hör till att vara 'vuxen'.
Hoppas du har kommit på vad du vill göra!

KRAM

 
Hanna

Hanna

3 juni 2011 02:26

sv: Oj har du läst min blogg! ;)
Jag vet att det är "riskabelt" men det verkar ju inte dom som ska laga det fatta.
Det kanske börjar fortare igen om det brinner, det vet jag ju inte eftersom jag inte har varit med om det. Men nu började det igen efter typ en halv minut, tror tillochmed det var mindre än så.
Och jag tror inte det här huset brinner upp så fort, det är ju stenväggar överallt och sen är det branddörrar till alla lägenheter, som ska hålla väldigt länge!
<3

http://hanna-linnea.bloggplatsen.se

 
Malin - malyn.se

Malin - malyn.se[/url]

26 juni 2011 22:51

SVAR: Hej! Jag uppskattar verkligen att du ber om tillåtelse att spara mina bilder, eftersom det faktiskt är jag som äger bilderna & tyvärr är det inte många som förstår vad Copyright innebär osv. Så det uppskattar jag verkligen! Jag skulle i vanliga fall inte gå med på att någon sparar/kopierar mina bilder, även om de frågar, men eftersom det här var ett "once in a lifetime" ögonblick & du förmodligen är ett stort fan så förstår jag dig, så du får min tillåtelse att spara bilderna & ha dem att kolla på i datorn. Men du får som sagt INTE lägga upp dem eller använda dem på någon annan hemsida överhuvudtaget, vilket du skrev att du förstod så det hoppas jag att du håller. :)
Jag har högerklicksskydd vilket du nog har märkt, men du kan ju printscreen:a bilderna. :)

Kul att du gillade mina foton (även om jag själv inte är nöjd med dem eftersom jag inte fick så himla bra bilder) & min blogg! Det tackar jag för! :)

Kram!

http://malyn.se

Bestella

20 juli 2011 02:44

Hej Malin!
Tack för att jag fick tillåtelse, det betyder jättemycket! :)
Självklart kommer jag inte att lägga upp dem någonstans då jag både respekterar din önskan och att jag inte känner något behov av det. Vill inte ens lägga upp mina egna bilder någonstans, för de är mina! hihi.
Dina bilder kommer bara att ligga i en mapp på min dator, som jag kan titta i och återuppleva dagen.

Kram och ha det super! Och tack åter igen!
/Stella

 
loveh

loveh

3 augusti 2011 22:14

sv: TACK så jättemycket! fortsätt gärna läsa :)

http://impulsion.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bestella - 17 februari 2012 02:50

Efter gymnasiet med dess stressiga läxjobb kommer en tid av nya svårigheter.  Tillexempel att klara av att vara hemma i 8 månader utan att börja klättra på väggarna, Den enda vettiga sysselsättningen vore att söka jobb, och på så sätt konkureta med  ...

...

Av Bestella - 13 september 2011 02:36

        Cover my eyes Cover my ears Tell me these words are a lie It cant be true That I'm losing you   ...The sun cannot fall from the sky               ...

Av Bestella - 22 mars 2011 21:38


Nu ska vi se om detta funkar.  Jag som en bloggare. Har inte vunnit några pris för mitt författande men något som det här ska man väll klara av. I FEEL THE PRESSURE!   Det ska vara intessant & passa en bred publik...eller så ska det bara vara vad...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards